Περιοδοντολογία

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΙΤΙΔΑ;
Η περιοδοντική νόσος ή αλλιώς περιοδοντίτιδα, είναι φλεγμονώδης νόσος του στόματος που αφορά τους περιοδοντικούς ιστούς, δηλαδή τους ιστούς που στηρίζουν το δόντι στην γνάθο. Η περιοδοντίτιδα επηρεάζει τα ούλα και το οστό που στηρίζει τα δόντα στην γνάθο, είναι ασυμπτωματική ή παρουσιάζεται με ήπια συμπτωματολογία ξεκινώντας αρχικά ως ουλίτιδα  και αν αφεθεί αθεράπευτη μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε απώλεια δοντιών. Αποτελεί ουσιαστικά την κυριότερη αιτία απώλειας δοντιών στους ενήλικες, ειδικά στους καπνιστές και προσβάλλει ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων, σε κάποια χρονική περίοδο της ζωής τους.
Αιτιές πρόκλησης της Περιοδοντίτιδας

• Κάπνισμα
  • Φαρμακευτική αγωγή
  • Κακή στοματική υγιεινή
  • Τραυματική σύγκλειση
  • Εγκυμοσύνη-Εφηβεία
  • Στρες-Άγχος
  • Γονιδιακή προδιάθεση
  • Σακχαρώδης Διαβήτης

Συμπτώματαbad-breath

• Αιμορραγία των ούλων
  • Πρήξιμο και έντονη ερυθρότητα στα ούλα
  • Κινητικότητα δοντιών
  • Εκροή πύου μεταξύ ούλων και δοντιών
  • Δόντια που μακραίνουν ή μετακινούνται ή αραιώνουν
  • Κακοσμία στόματος
  • Ούλα που «υποχωρούν»

Θεραπέια
Α) Συντηρητική φάση (μη-χειρουργική θεραπεία)
Περιλαμβάνει την αποτρύγωση και την ριζική απόξεση με σκοπό την απομάκρυνση της μικροβιακής πλάκας και τρυγίας -πέτρας- από τις ρίζες των δοντιών αφήνοντάς τες λείες και εξαλείφοντας τα μηχανικά και χημικά ερεθίσματα που προκαλούν την φλεγμονή. Η συντηρητική θεραπεία επιτυγχάνεται με την χρήση ειδικών εργαλείων χειρός και υπερήχων, ανώδυνα, με την βοήθεια τοπικής αναισθησίας, επιτρέποντας στα στα ούλα να «ξανακολλήσουν» στο δόντι. Στις περισσότερες περιπτώσεις αρχικών σταδίων της νόσου η θεραπεία αυτή είναι αρκετή σε συνδυασμό πάντοτε με την σωστή καθημερινή στοματική υγιεινή.
Β) Χειρουργική θεραπεία
Σε πιο προχωρημένα στάδια περιοδοντίτιδας ή σε πιο επιθετικές μορφές νόσου, μπορεί να απαιτείται και πιο σύνθετη θεραπεία.