Οδηγίες για την Ενδοδοντική Θεραπεία

Γιατί κάνουμε Ενδοδοντική θεραπεία;

Ο στόχος της Ενδοδοντικής θεραπείας είναι η διατήρηση του δοντιού στο στόμα και η αποφυγή της εξαγωγής, η οποία είναι η μόνη εναλακτική λύση, όταν μολυνθεί ή νεκρωθεί το νεύρο του δοντιού σας.

Πότε μπορεί να μολυνθεί ή να νεκρωθεί το νεύρο (πολφός) ενός δοντιού;

Το νεύρο ενός δοντιού μπορεί να μολυνθεί από μικρόβια, να υποστεί φλεγμονή, να νεκρωθεί και να κάνει απόστημα στο οστούν της γνάθου. Οι πιο συχνές αιτίες είναι εκτεταμένη τερηδόνα (σάπιο δόντι), βαθιά σφραγίσματα, τραύμα του δοντιού από χτύπημα, ραγίσματα στα δόντια και περιοδοντική νόσος.

Ποια είναι τα συμπτώματα ενός άρρωστου νεύρου (πολφού);

Τα συμπτώματα ενός άρρωστου πολφού ποικίλλουν από στιγμιαίο έως παρατεταμένο πόνο, ήπιο εώς ισχυρό πόνο μετά την έκθεση σε κρύο ή ζεστό ή στο μάσημα ή στο δάγκωμα ή καθόλου συμπτώματα.

Πώς γίνετε γιατρέ η Θεραπεία; (Απονεύρωση)

Η θεραπεία στοχεύει σε πρώτο στάδιο να απομακρύνει όλα τα μικρόβια και τον μολυσμένο πολφό μέσα από το δόντι και σε δεύτερο στάδιο, να σφραγίσει ερμητικά τις ρίζες με ένα στέρεο υλικό ώστε να αποφύγουμε μελλοντικά προβλήματα. Όταν ολοκληρωθεί η απονεύρωση, η φλεγμονή μπορεί να θεραπευτεί και το δόντι σώζεται.

Θα πονέσω γιατρέ;

Η θεραπεία είναι ανώδυνη και γίνεται πάντοτε με τοπική αναισθησία. Μετά από κάποιο στάδιο της θεραπείας μπορεί να υπάρξει ήπια ή έντονη ενόχληση και το δόντι να είναι λίγο ως πολύ ευαίσθητο στο μάσημαή το άγγιγμα με τη γλώσσα. Αυτή η κατάσταση είναι παροδική και συνήθως παρέρχεται με τη λήξη αντιφλεγμονωδών φαρμάκων και ζεστών στοματικών πλύσεων με αλατόνερο. Σε λίγες περιπτώσεις, μπορεί να παρουσιαστεί πρήξιμο και τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το ιατρείο για τη λήψη αντιβιοτικών και αξιολόγησης του προβλήματος.

Έχω ακούσει γιατρέ ότι τα απονευρωμένα δόντια σπάνε, είναι αλήθεια;

Το δόντι στο οποίο έγινε απονεύρωση συνήθως έχει καταστραφεί πολύ, έτσι ώστε πολύ εύκολα να σπάσει κατά τη μάσηση. Για αυτό χρειάζεται να προστατεύσουμε ότι έχει απομείνει από το δόντι με μια στεφάνη (θήκη) την οποία μπορούμε να την παρομοιάσουμε με το κράνος που προστατεύει το κεφάλι ενός μοτοσυκλετιστή για να μην ανοίξει στα δύο σε μια σύγκρουση, ή μπορεί να τοποθετηθεί μια επένθετη αποκατάσταση από πορσελάνη. Συνήθως η καταστροφή του δοντιού είναι τόσο μαγάλη ώστε για να συγρατηθεί οποιοδήποτε σφράγισμα η στεφάνη χρειάζεται να τοποθετηθούν μεταλλικοί άξονες μέσα στις ρίζες για να γίνει το κτίσιμο του δοντιού. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το δόντι να αποκατασταθεί το συντομότερο δυνατό μετά το τέλος της απονεύρωσης γιατί ο κίνδυνος κατάγματος αυξάνει με το χρόνο.

Το κόστος της απονεύρωσης περιλαμβάνει και το κόστος της αποκατάστασης του δοντιού με άξνες και στεφάνη;

Το κόστος του κτισίματος του δοντιού και το κόστος της στεφάνης είναι ξεχωριστά από το κόστος της απονεύρωσης. Όλες αυτές οι διαδικασίες απαιτούν χρόνο, υπομονή και εξαιρετική προσοχή και δεξιότητα. Ίσως φαίνεται υψηλό το κόστος αρχικά για να σωθεί το δόντι. Αν όμως συγκριθεί με το βιολογικό κόστος της εξαγωγής του δοντιού και του τροχίσματος δύο υγιών διπλανών δοντιών και του οικονομικού κόστους μιας γέφυρας τριών δοντιών, η οποία δεν είναι παντοτινή, τότε αντιλαμβάνεστε ότι το τίμημα της σωτηρίας του δικού σας δοντιού είναι δικαιολογημένο.